Black Belt IT sai buustia markkinointiin

2 min lukuaika

Referenssit

ProAgrian yritysasiantuntija auttoi yrittäjiä kehittämään sähköistä markkinointia Yrityksen kehittämispalvelujen tuella.

Black Belt IT:n yrittäjät ovat tyytyväisiä saamaansa kehityspalveluun. Kuva yrityksen arkisto

Forssalainen Black Belt IT lähti syksyllä tavoittelemaan parempaa kannattavuutta markkinoinnin prosesseja tehostamalla. Kehittäjäkumppaniksi valikoitui ProAgria Etelä-Suomen yritysasiantuntija Maija Pitkonen, jolla on monen vuoden kokemus sähköisen markkinoinnin suunnitellusta sekä ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelujen vastuukonsultin oikeudet.

Yritysten kehittämispalvelut on tuettu palvelu ja tarkoitettu pk-yritykselle, jolla on tarve kokonaisvaltaisesti suunnitella ja kehittää markkinointia ja asiakkuudenhallintaa. Sähköisen hakemuksen tekeminen on nopeaa ja vastauksen konsultoinnista saa yleensä jo muutamassa päivässä.

Sähköinen markkinointi haltuun

Black Belt IT:n kehitysprojektin tavoitteena oli varmistaa yrityksen sähköisen markkinoinnin osaaminen. Sen aikana yrittäjät analysoivat yritysasiantuntijan kanssa eri viestintä- ja markkinointikanavien merkitystä, painoarvoa ja käyttökelpoisuutta suhteessa pääasiakassegmentteihin. - Konsultoinnin aikana kävimme läpi hakukoneoptimoinnin perusteita ja samalla kehitimme sähköisen markkinoinnin osaamista. Lisäksi asetimme uusasiakashankintaan strategian mukaisia tavoitteita ja määrittelimme tavoitteet ja mittarit sähköiseen johtamiseen tulevaisuudessa, kuvailee Pitkonen.

Yrityksen avainhenkilöjen sähköisen markkinoinnin osaaminen lisääntyi. Koko johto oli mukana konsultointipäivissä. - Kävimme avointa keskustelua sekä kirjasimme vastuita tulevia toimia varten yrityksen omaan käyttöön jäävään muistioon.

Konsultointi vahvisti yrittäjien sähköisen markkinoinnin ja sisällöntuotannon osaamista.

Projekti tuotti heti tulosta

Myynnin kehittymisen osalta tavoitteiden saavuttaminen tapahtuu vuoden 2019 puolella. Jatkotoimenpiteenä Pitkonen suosittelee panostamaan uusasiakashankintaan siten, että kontaktointi on suunnitelmallista ja säännöllistä. - Yrityksellä on jatkossa edellytykset toimia kustannustehokkaasti eri sähköisen markkinoinnin kanavissa ja tavoittaa halutut asiakasryhmät.

Syksyllä aloitettu markkinoinnin tehostamisprojekti on alkanut tuottaa tulosta. Nyt toimintaa ohjaa markkinoinnin vuosikello ja kaikki sähköiset kanavat on viritetty äärimmilleen. - Maija ohjasi meidät asiantuntevasti ja reippaalla otteella some-markkinoinnin syövereihin. Saimme ulkopuolisen näkemyksen markkinointiimme ja viestintään. Kävijämäärä kotisivuilla ja somekanavissa kasvoi heti ja kasvu on jatkunut edelleen. Olemme tyytyväisiä markkinointiprojektiin, toteavat Black Belt IT:n yrittäjät Rami Hirsimäki ja Petri Syrjänen.