Hanhituotannon huippuosaajat somessa

1 min lukuaika

Referenssit

Hauhalan hanhifarmi panostaa sähköiseen markkinointiin, johon yrittäjät saivat opastusta ProAgrian yritysasiantuntijalta.

Hauhalan hanhifarmin yrittäjät Antti ja Virpi Rantalainen hanhiensa kera
Hauhalan hanhifarmin yrittäjät Antti ja Virpi Rantalainen saivat syksyllä 2019 yrityksensä hanhen rintafileen myyntiin Suomen kaikkiin Prismoihin. Uusi markkinapaikka ja valikoimaan pääsy ei vielä takaa toivottua lopputulosta, vaan riittävä menekki varmistaa uusintaostot jatkossakin. Tämän johdosta yritys päätti panostaa sähköisen markkinoinnin kehittämiseen.
Kehittäjäkumppaniksi valikoitui ProAgria Etelä-Suomen yritysasiantuntija Maija Pitkonen, jolla on monen vuoden kokemus sähköisen markkinoinnin suunnittellusta sekä ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelujen vastuukonsultin oikeudet.
Yritysten kehittämispalvelut on tuettu palvelu ja tarkoitettu pk-yritykselle, jolla on tarve kokonaisvaltaisesti suunnitella ja kehittää markkinointia sekä asiakkuudenhallintaa. Sähköisen hakemuksen tekeminen on nopeaa ja vastauksen konsultoinnista saa yleensä jo muutamassa päivässä. Tukea voivat hakea myös monialaiset maatilat, jotka harjoittavat esimerkiksi elintarvikkeiden jatkojalostusta tai matkailua perusmaatalouden lisäksi.

Sähköinen markkinointi haltuun

Hauhalan Hanhifarmin kehitysprojektin tavoitteena oli varmistaa yrityksen sähköisen markkinoinnin osaaminen. Sen aikana on käyty läpi eri viestintä- ja markkinointikanavien merkitystä, painoarvoa ja käyttökelpoisuutta suhteessa pääasiakassegmentteihin. – Konsultoinnissa keskityimme Facebook-markkinointiin ja samalla kehitimme sähköisen markkinoinnin osaamista, kuvailee Pitkonen.