Megatrendit ja kuluttajatieto

1 min lukuaika

Koulutukset

Tulevaisuusvalmennuksen osio

Stulevaisuusvalmennuselinaartikkeli 2

Megatrendit ja kuluttajatietoa päätöksenteon tukena

Haluatko olla tulevaisuuden tuottaja tai ruokayrittäjä suomalaisessa ruokaketjussa?
Tarjoamme Tulevaisuusvalmennusten hyötynä
  • Kuluttajan ostotietoa ja tulevaisuuden trendejä
  • Asiakasymmärryksen vahvistumista – kuka on minun asiakkaani nyt ja tulevaisuudessa?
  • Liiketoiminnan suunnittelu ja kehittäminen perustuu asiakasymmärrykseen - ja sen kautta kannattavaan toimintaan
  • Millä perusteilla asiakkaat valitsevat suomalaisen ruuan ja lähiruuan?
  • Markkinointiosaamisen lisääntyminen
  • Jatkotyöskentelyssä ProAgrian asiantuntijoiden osaamisen, kaupan kontaktit ja verkostot
  • Suomalaisen ruuan menestystarinoita esille S-ryhmän, ProAgrian ja Maa- ja kotitalousnaisten medioiden kautta
  • Lisävalmiuksia viestiä kuluttajille vastuullisesta ruuantuotannosta – yritysimagon vahvistuminen
Seminaari ti 14.1.2020 klo 10 - 15 Hämeenlinna, Hauho, Hahkialan Kartano, Hahkialantie 30
Asiakasymmärrys haltuun – tulosta tulevaisuuden ruokayrittäjänä/maatilana
  • Ruokailmiöt – näkymiä ruokavalintoihin
  • Kuluttajaryhmien odotukset, asiakasymmärrys ja –ryhmät
  • Kuinka paljon vähittäiskauppa ostaa pk-sektorilta tällä hetkellä Suomesta?
  • Elintarvikesektorin kilpailutilanne
  • Askelmerkit vähittäiskauppayhteistyöhön - vähittäiskauppa ostajana, reunaehdot, toimintatavat ja vaatimukset
  • Suomalaiset ruoka-alan yrittäjät Suomessa ja osana kansainvälisiä markkinoita
Ensimmäinen työpaja ti 4.2.2020 klo 10 - 15 Vantaa, Tikkurila, Urheilutie 6
Suomalaisella ruualla on tekijät ja kasvot – suomalaisella ruualla on tarinat
  • Tarinat puhuttelevat – esimerkkejä ruokatarinoista
  • Esimerkkejä onnistumisista ja haasteista
  • Miten meillä kerrotaan suomalaisesta ruuasta?
  • Miten kerron oman tarinani?
Toinen työpaja ke 4.3.2020 klo 10 - 15 Hyvinkää, Knehtilän tila
Miten parannan maatilan tai ruuantuotannon imagoa?
  • Ympäristönäkökulma
  • Hyvinvointinäkökulma
  • Vesistön merkitys
  • Taloudellinen/yhteiskuntavastuullinen merkitys
  • Kuluttajatiedon hyödyntäminen
Oman yrityksen imago näkyväksi – luonnosinfograafi