Vuoden 2017 Digiviljelijä-koulutukset

Täällä voit tutustua Maatilat digiaikaan -hankkeen menneisiin koulutuksiin. 

Mitkä somekanavat yrityksen kannattaa ottaa käyttöön?

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran kesällä 2017 ja uudelleen keväällä 2018. 

Osaamistaso: Aloittelija 

Koulutuspäivän jälkeen osallistuja ymmärtää mitä erilaisia some-kanavia ja mahdollisuuksia on ja mitkä kanavat soveltuvat hänen markkinointiviestinnän tarpeisiin. Päivän aikana esitellään pintaraapaisuna eri somekanavia ja käytännön esimerkkejä miten eri yritykset ovat hyödyntäneet digitaalista markkinointiviestintää. Pohditaan myös mitkä tekijät vaikuttavat siihen mitä digitaalisia välineitä pystyy ja kannattaa hyödyntää omassa toiminnassa. 

Päivästä vastasivat Oskari Virtanen ja Niklas Maisi, Mediafarmi Oy

Videotallenne kesän 2017 koulutuksesta. 

 

Sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet

Osaamistaso: Aloittelija

Koulutuspäivän jälkeen ymmärrät sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet ja osaat tehdä valintoja oman yrityksesi kokonaisuuden kannalta. Osaat arvioida mitkä kanavat sopivat liiketoimintaasi ja miten saat niistä parhaimman hyödyn. 

Koulutuksesta vastasi Suvi Anttila ja Inkeri Hennola, ProAgria Keskusten Liitto

Katso videotallenne koulutuksesta kesältä 2017. 

 

Välineiden hallinta: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, blogi

Osaamistaso: Aloittelija

Tavoite: Koulutuspäivän jälkeen osallistujalla on käsitys siitä, miten hän tekee profiilin erilaisiin sosiaalisiin medioihin, kuinka hän päivittää ja mainostaa eri kanavissa ja kuinka eri kanavia voi käyttää synkronoidusti. 

Päivästä vastasivat: Suvi Anttila ja Inkeri Hennola, ProAgria Keskusten Liitto sekä Oskari Virtanen ja Niklas Maisi, Mediafarmi Oy

Katso tallenne kesän 2017 koulutuspäivästä. 

 

Nettikauppa

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2017. Koulutus järjestetään uudelleen keväällä 2018. 

Osaamistaso: Aloittelija

Koulutuspäivän jälkeen osallistuja ymmärtää nettikaupankäynnin lainalaisuudet. Lisäksi käytössä oleva terminologia tulee tutuksi. Osallistuja osaa myös arvioida soveltuuko oma toiminta netin kautta myytäväksi ja minkälaisia haasteita siinä on. Käymme myös läpi käytännön esimerkkien kautta eri nettikauppojen sujuvuutta ja pohdimme kuinka toimintaa voisi saada sujuvammaksi. 

Päivästä vastasivat: Suvi Anttila ja Inkeri Hennola ProAgria Keskusten Liitto. 

Katso tallenne syksyn 2017 koulutuksesta. 

 

Nettisivut, blogit, hakukoneoptimointi, erilaiset portaalit markkinointikanavina

Koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran syksyllä 2017 ja uudelleen keväällä 2018.  Osaamistaso: Aloittelija, et tarvitse profiilia mihinkään some-kanavaan tai edes nettisivuja

Koulutuspäivän jälkeen osallituja ymmärtää miten omat nettisivut kannattaa rakentaa, kuinka paljon niihin kannattaa panostaa, miten tehdään hakukoneoptimointia, mitä valmiita pohjia on olemassa ja kuinka portaalit toimivat yhteismarkkinointikanavana. 

Päivästä vastasivat: Niklas Maisi ja Oskari Virtanen, Mediafarmi Oy

Katso tallenne kevään 2018 koulutuksesta. 

 

Nettisivujen sisällön kehittäminen myynnin näkökulmasta 

Koulutus järjestettiin syksyllä 2017. 

Osaamistaso: Edistynyt

WordPress-asiantuntija Iisakki Pirilä Piuhasta johdatti konkreettisesti nettisivujen tekemisen maailmaan. Koulutuksesta saat valmiudet luoda omat nettisivut WordPress-alustalle ja opit mitä ominaisuuksia sivuillesi kannattaa asentaa. Koulutuksessa harjoitellaan myös käytännössä nettisivujen päivittämistä. 

 

Eri kanavien kehittäminen ja tulosten analysointi 

Koulutus järjestettiin tammikuussa 2018. 

Osaamistaso: Edistynyt

Koulutuspäivässä opit hyödyntämään Facebookin analytiikkaa sekä Google Analyticsia nettisivujesi ja some-kanavien myynnillisyyden kehittämisessä. Google Analyticsista kouluttaa asiantuntija Julius Kuutti Tulos Helsinki Oy:sta. 

Jaa